Την προσωρινή αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων αποφάσισε η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Ετσι τα δρομολόγια των πλοίων απο αύριο στις 6 το πρωί θα γίνονται κανονικά.
Στελέχη της ΠΝΟ ανέφεραν ότι πολλά απο τα θέματά τους, όπως αυτό της υπογραφής νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας δεν έχουν ακόμα επιλυθεί και θα επανέλθουν με νέα 24ωρη πανελλαδική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και με προοπτική κλιμάκωσης, την ερχόμενη Τετάρτη 9 Απριλίου, ημέρα της 24ωρης απεργίας της ΓΣΕΕ.
Εν τω μεταξύ το μεσημέρι της Τετάρτης ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είχε συνάντηση με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για το θέμα της υπογραφής νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας στην ακτοπλοϊα που έχουν λήξει απο το τέλος του 2013. Στη συνάντηση και οι δύο πλευρές εξέθεσαν τις απόψεις τους, χωρίς ωστόσο να ληφθεί κάποια συγκεκριμένη απόφαση και ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις επόμενες ημέρες.
Το πρωί η διοίκηση της ΠΝΟ είχε συνάντηση και με τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας Αθανάσιο Μπούσιο. Σύμφωνα με πληροφορίες ο Γενικός Γραμματέας τους ανακοίνωσε την ανάληψη πρωτοβουλίας από το υπουργείο προκειμένου να μπορούν δεσμευθούν χρήματα των επιδοτήσεων απο τις άγονες γραμμές για να πληρώνονται τα απλήρωτα πληρώματα.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο τα πλοία που εκτελούν άγονες γραμμές και τα χρήματα θα μπορούν να δεσμεύονται απο το νέο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου που θα δημιουργηθεί με την επωνυμία «Οίκος Ναύτου-Ναυτική Εργασία» και το διακριτικό τίτλο «ΟΝΝΕ» που αναμένεται να δημιουργηθεί απο τη συγγχώνευση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) και του Οίκου Ναύτου και περιέχεται ως άρθρο στο νομοσχέδιο «Τουριστικά Πλοία και Αλλες Διατάξεις».
Στο μεταξύ ακτοπλόοι μιλώντας στο ΑΠΕ εξέφρασαν την πλήρη διαφωνία τους στη ρύθμιση που αφορά το «πλοίο ασφαλείας» στη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών που θα μπορεί να εξυπηρετεί τις επείγουσες και διαρκείς ανάγκες των νησιωτών.
Τόνισαν ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση είναι αόριση καθώς με αυτήν καταργείται η ελεύθερη δρομολόγηση, η χρήση περιουσίας ιδιωτικών εταιρειών, ενώ δεν αναφέρεται ποιός πληρώνει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το πλήρωμα, τις υποχρεώσεις προς τρίτους και ποιός έχει την ευθύνη.
Στις 8.30 το πρωί της Τετάρτης έγινε συγκέντρωση των ναυτεργατών στο πλοίο «European Express» και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν την Τρίτη ναυτεργατικά σωματεία που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι «είναι πρόκληση η σημερινή (1/4/2014) πρόταση των ακτοπλόων εφοπλιστών για μείωση του μισθού του πληρώματος των γενικών υπηρεσιών. Προσπαθούν να μεταφέρουν τα βάρη της κρίσης στην πλάτη των ναυτεργατών» και συμπληρώνουν ότι «η απόφαση της πλειοψηφίας της ΠΝΟ να απορρίψει την πρόταση μας για συνέχιση με νέα 48ωρη απεργία και η απόφαση για 24ωρη απεργία είναι πίσω από τις διαθέσεις των ναυτεργατών και την ανάγκη να αντισταθούμε στην ολομέτωπη επίθεση που δεχόμαστε από την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές».