Οι κλιματολογικές συνθήκες έχουν αλλάξει αρκετά σε όλη την Ελλάδα και κυρίως στο νησί της Ζακύνθου. Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τόσο χαμηλές θερμοκρασίες, βλέποντας έντονη χιονόπτωση και προσπαθώντας να αποφύγουμε ακραίες καταστάσεις, κυρίως όσον αφορά την οδήγηση σε ολισθηρούς δρόμους.

Πολλές φορές όταν πιάνουμε το τιμόνι γινόμαστε αφελείς με τον τρόπο της οδήγησής μας. Περισσότερο, όταν πρόκειται σε μια δύσκολη φαινομενικά κατάσταση, αλλά πρέπει εμείς να τα βγάλουμε εις πέρας.

Παρακάτω, διαβάστε 10 χρήσιμες συμβουλές που θα βοηθήσουν αρκετούς από εμάς:

1. Γενικός και απαράβατος κανόνας για το χιόνι και τον πάγο είναι ο εξής: μειώστε ταχύτητα και τηρείτε αυξημένες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα.

2. Η απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα πρέπει να είναι περίπου τριπλάσια σε σχέση με εκείνη, όταν είναι στεγνό το οδόστρωμα.

3. Προσπαθούμε να προβλέψουμε δυσάρεστες καταστάσεις, όπως προπορευόμενα οχήματα, που μπορεί να αρχίσουν να γλιστρούν ξαφνικά στη μέση του δρόμου. Ιδιαίτερα επικίνδυνες είναι οι διασταυρώσεις και οι διαβάσεις μπροστά στα φανάρια, επειδή παγώνουν εύκολα εξαιτίας των πολλών φρεναρισμάτων.

4. Μεγάλη προσοχή απαιτείται σε σημεία με ρεύματα παγωμένου αέρα και υγρασία, επειδή εκεί γίνεται ο δρόμος «γυαλί». Τέτοια είναι για παράδειγμα οι γέφυρες, δρόμοι κοντά σε δάση ή δίπλα από ποτάμια.

5. Οι κινήσεις του τιμονιού, το φρενάρισμα και οι επιταχύνσεις πρέπει να γίνονται πολύ απαλά. Οι απότομες κινήσεις του τιμονιού μπορούν να βγάλουν εύκολα το αυτοκίνητο εκτός πορείας, ιδίως στις στροφές.

6. Αλλάζουμε ταχύτητες «ταξιτζίδικα». Περνάμε γρήγορα στην αμέσως επόμενη σχέση του σαζμάν, ακόμη και αν δούμε, ότι κομπιάζει λίγο ο κινητήρας, γιατί έτσι αποφεύγουμε το σπινάρισμα των κινητήριων τροχών.

7. Ξεκινούμε ομαλά και όχι απότομα και όπου κρίνουμε σκόπιμο και είναι δυνατόν, επιλέγουμε την εκκίνηση με δευτέρα και όχι με πρώτη ταχύτητα. Ετσι δεν σπινάρουν οι τροχοί και παραμένει το όχημα σταθερά σε ευθεία πορεία.

8. Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται όχι μόνον στις προσπεράσεις, αλλά και στις αλλαγές λωρίδας, γιατί μπορεί να περάσει το όχημα πάνω από σημεία με μαζεμένο χιόνι και να χαθεί η πρόσφυση των ελαστικών.

9. Πριν καθίσουμε στο τιμόνι, βγάζουμε τα χοντρά μπουφάν και τα παλτά, γιατί μειώνουν δραστικά την αποτελεσματικότητα της ζώνης ασφαλείας σε περίπτωση ατυχήματος.

10. Η ασφάλειά μας έχει απόλυτη προτεραιότητα. Αν χιονίζει πολύ και έχουν γίνει οι δρόμοι «γυαλί», είναι προτιμότερο να αφήσετε το αυτοκίνητο σπίτι και να αναβάλλετε τις δουλειές σας ή να χρησιμοποιήσετε κάποιο Μέσον Σταθερής Τροχιάς.

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.